vrijdag 10 april 2015

Amsterdam










Amsterdam, die mooie stad. Gisteren had ik het genoegen om in een spontane bui af te reizen met een goeie vriendin naar de hoofdstad van ons kleine landje. Het weer was natuurlijk perfect, en de sfeer en mensen in Amsterdam versterkte de hele impressie alleen maar meer. Tijdens dit bezoekje heb ik wat meer van Amsterdam kunnen zien dan normaal. Natuurlijk, de 9 straatjes en de Kalverstraat sla ik nooit over. Maar dit keer heb ik het Vondelpark gezien, de P.C hooft half bewandeld en me laten inpakken door alle leuke zijstraatjes die ik ben tegen gekomen. Amsterdam heeft een charme om zich heen, het gevoel dat je krijgt alsof je toerist in eigen land bent. En dat gevoel vind ik zo bijzonder en leuk! Ik kan het niet 'mijn Amsterdam' noemen, maar het is zeker een beetje Nederlands trots dat ik wel voel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten