zaterdag 14 november 2015

Een paar woorden

Ik wil hier een paar woorden over kwijt:

Ik kan mijn ogen sluiten, maar de beelden blijven kleven. Maar houd hoop. Ik heb hoop, voor ons allen. En dan vooral in de generatie die nu opstaat, deze 'new age'. We zijn vanaf jaar 0 al geïnjecteerd met beelden over oorlog en aanslagen, grensconflicten en haatzaaierij. Ik ben daarom opgelucht om te zien dat iedereen in mijn kring inziet dat er opnieuw een trukendoos wordt opengedaan na dit verschrikkelijke conflict. Een trukendoos om mensen tegen elkaar op te zetten, om een scheiding te creëren en ons uit elkaar te drijven. Om een vinger te kunnen wijzen: ''Jij bent het probleem.'' Of: ''Je religie is het probleem.'' God dank dat we nog niet verlamd zijn, dat we deze trucjes door hebben en dat we vooral niet stilzitten. Blijf scherp en houd elkaar verdomme vast.

Liefde wint, dat moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten