woensdag 30 december 2015

Wat ik heb ondervonden in Amsterdam

Gisteren bracht ik weer eens een bezoekje aan de hoofdstad, Amsterdam. En er zijn een aantal dingen die ik  heb ondervonden die ik écht even een plekje moet geven.

  1. Om te beginnen. Ik schijn dus een zwak te hebben voor mannen die hun complete garderobe shoppen bij Weekday op het Rokin. Ik weet niet of dat een type man kan zijn, maar dan introduceer ik die bij deze graag. Het feit dat je ze in de stad waarschijnlijk in bosjes kan vinden, is toch wel een satisfying gevoel. Het idee, dat als je net één treft die een vriendin heeft, er nog genoeg anderen zullen zijn. Vrij, rondfladderend, wachtend op die ene. Ik meld me!
     
  2. Ook: neuspiercings bij mannen zijn, klaarblijkelijk, een ding? Ik heb (op zijn minst!) 12 mannen gespot met een ringetje door hun neus. Ik weiger de trend absoluut niet, sommigen kunnen het best goed hebben namelijk. Maar lees: sommigen. Dit geldt dus niet voor iedereen.
     
  3. Een advies. Ontwijk de Kalverstraat tijdens de sale. Echt. Dit is waarschijnlijk al veel vaker gepredikt, helaas is het mij compleet ontgaan. Ik ben na gister bereid om een petitie te tekenen die de sale in de Kalverstraat de kop in drukt. Ook heb ik flink kunnen oefenen op mijn beuktactiek. Man, wat een drukte, wat een kwelling.
     
  4. Als je een foto neemt van een groep Japanse toeristen, vinden ze dat heel raar.
     
  5. Überhaupt mensen fotograferen op straat, knap lastig. Respect streetphotographers.
  6. Mij maakt het echt niet uit wat een Amsterdammer zegt, echt niet. Het klinkt gewoon verrukkelijk, snoepen geblazen. En dan vooral als ze aan het zeiken zijn, op alles en nog wat. Heer-lijk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten